Måndagmorgon!

Ny vecka! Även om jag känner mig stressad och mer eller mindre håglös så känns det bättre idag än vad det gjorde igår. Sömn är verkligen jätteviktigt. Jag ska nog skriva om det mer senare. Har samlat på mig lite information här och där genom åren och för några veckor sen såg jag ett TED-talk i ämnet. Det är riktigt intressant och viktigt. Jag och många med mig har en hel del problem med sömnen. För mig tar det väldigt lång tid att somna, ofta mer än en timme och på senare tid har jag även börjat vakna på nätterna. Det leder till att jag på något dumt vis försöker undvika sängen, men självklart kommer det tillbaka och bites me in the ass i form av maratonsömn i över 15 timmar och förstörda dagar. Hur som helst så sov jag mellan midnatt och kl 4 inatt. Det kanske låter lite med fyra timmar, men så sov jag typ 15 timmar dagen innan och hade inte varit vaken så länge då jag sen somnade igen. Hur som helst känns det bra och jag känner mig mer utvilad än på länge.
 
Den här veckan kommer gå mycket till skolarbete fram till på torsdag och sen intensiv städning av huset och eventuellt bortstädning av julen. På fredag fyller jag och Johan år och hans familj kommer hit. Det jag ska börja med nu är att färdigställa min Power Point-presentation inför imorgon sen efter redovisningen imorgon så ska jag dyka på tentaplugg eftersom det är tenta på torsdag. Sent ute? Eh, ja. What else is new.
 
Aisy och Omega med favoritleksaken, skunken! Alla våra hundar har älskat såna här leksaker. De består bara av en tyg-cylinder utan stoppning typ. Ofta kommer de med ett antal pip-kuddar, men dessa bits loss direkt. Jag håller alltid koll då leksakerna är nya så jag kan plocka ur piparna när hundarna börjat tugga upp sömmarna.
 
Lite svårt att se att den en gång i tiden föreställde en skunk, hehe.
Sen har vi Johan som gör älgläten åt hundarna. Alltid lika populärt! 
 

Kommentera här: