Födelsedagen 2014

Jäklar, vilken härlig helg jag har haft! Intensiv, men riktigt lyckad och rolig. Jag, Johan och min systerdotter Linnéa fyllde år i fredags och eftersom det var Johans 30-årsdag så blev det lite extra firande. På fredagen så var vi traditionsenligt hemma hos Linnéa och fikade. Sedan hade vi Johans familj här hemma hos oss och hans lillasyster Lena och hennes pojkvän lagade trerätters åt oss. Riktigt lyxigt. På kvällen så avslöjades det för Johan att han skulle vara en greve som firar sin 70-årsdag. Han blev oväntat nervös så jag lät honom veta att det inte rörde sig om någon teateruppsättning som han skulle spela huvudrollen i. Ville dock inte säga för mycket.
 
På lördagen började vi med att spela ishockey! Eller ja, jag var med på skridskor och plogade undan snön med ett målbur. Jag har inte haft mina skridskor på mig på fem år och tydligen har mina fötter blivit större. Kan även hända att skridskorna hinner stelna ihop rätt bra på fem år. Det var hur som helst inte särskilt skönt, så efter att jag som planerat lämnat planen en sväng för att fixa inför festen så agerade jag fotograf istället. 
 
Sedan var det mest bara hem för att duscha och göra sig klar inför festen. Jag var grevinnan. Kvällen blev verkligen rolig! Mycket hänger ju på att folk bjuder på sig själva, och det visste jag ju visserligen redan att de flesta skulle göra. Det visade sig sedan att oväntat många gjorde det. Trodde nästan att folk bråkade på riktigt ibland, haha. Ska dock inte avslöja allt förmycket om mordgåtan om det skulle vara så att någon som läser det här vill beställa den. Hade även lite svårt att hitta någon bild att lägga upp här. Vill ju inte lägga upp bilder på alla eftersom den här bloggen, till skillnad från mina Facebookbilder, är för lättillgänglig allmänbeskådan. Ett säkert kort är ju att helt enkelt hålla mig till bilder på mig själv. Problemet är bara att det sällan finns bilder på mig eftersom det i regel är jag som fotar. Bilden jag lägger upp tog Johan när han frågade om inställningar på kameran. Jag var alltså inte det minsta beredd och ser mest sur och tjock ut. Haha. Men ja, det är något!
 
 
Nu idag så har jag haft mina systersöner Vilmer, Vincent och Viggo här och även deras pappa samt ett par kompisar och deras två barn. Fullt hus igen! Det behövs då betydligt fler bjudningar om vi ska ha någon som helst chans att äta upp all mat och tårta som blev över från festen.
 
Imorgon så börjar nästa kurs. Molekylärbiologisk metodik! Kollade nyss på schemat och tur nog var det inget som jag behöver gå igenom inför imorgon. Jag har inte ägnat skolarbete ens en sekund nu under helgen. Visste knappt vad kursen hette tills för några minuter sen, hehe. Något som också händer imorgon är att jag och Johan ska köpa träningskort. Mitt kort är hans födelsedagspresent till mig. Det känns kul!

Kommentera här: