2013

Mitt 2013 började spännande med att jag hoppade in på Biomedicinska analytikerprogrammet, termin 2. Jag läste termin 1 året efter studenten, vilket var 2007. Hade jag läst klart då hade jag varit klar 2010. Men jag kände inte riktigt att det var rätt just då, så jag såg bara till att ha hela terminen godkänd och sedan hoppade jag av. Även om det känns surt att vara 26 år (27 år om 10 dagar..) och inte vara klar med en 3-årig utbildning så tröstar jag mig med att även om jag hade tjurat kvar på utbildningen 2008 så hade jag ändå inte klarat av det. Det krävs motivation i alla fall stundvis!
 
Kursplanen inför första kursen på termin 2.
 
Det blev mycket fokus på skolan och jag köpte en molekylbyggsats!
Har haft barnsligt roligt med den, så det var väl värt pengarna.
Här har jag vattenmolekyler i min högra hand och en etanolmolekyl i den andra..
 
 Påsken 2013 firades på traditionellt vis hemma hos svärföräldrarna och traditionen inkluderar en påskfest av det mer ungdomliga slaget på själva påskafton. Påsken 2011 var udda och påsken 2012 blev annorlunda, så det kändes skönt att vara "tillbaka" igen med de traditioner jag haft sen 2005.
 
Jag och Omega ute vid havet utanför byn där vi bodde hösten 2011 tills sommaren 2013.
Sommaren 2013 köpte vi äntligen hus och flyttade tillbaka till stan. Jag älskar vårt hus!
 
 Jag åkte för första gången på festival och det var Sweden Rock som fick äran!
Det gick bättre än vad jag förväntat mig gällande värmen. Jag är rätt värmekänslig men jag fick bara värmeslag en gång. Det var innan jag kom på den här läckra outfiten.
 
 Aisy och Omega framför vår stuga som vi har på svärföräldrarnas mark. Vi köpte den 2010 och fraktade dit den från en annan by i närheten. Vi, eller framför allt sambon, har jobbat på bra med den men nu då vi köpt vårt hus (byggt -37) så får stugan kliva åt sidan något..men inte helt.
 
 Negativa saker som hände skedde ganska precis då vi flyttat till huset. Först bryter Aisy av sig klon och sedan skadar sig Omega i skogen och får spendera hela sommaren i gips efter en patellaluxation.
 
 Våren 2012 upptäcktes en cysta på min ena äggstock och efter misslyckade tömningsförsök opereras den ut under hösten 2013. Tyvärr åkte även äggstocken den satt på. Tur att vi är skapta med två!
 
Det var lite sammanfattat vad som hänt under året. Nu känner jag att jag kan fortsätta blogga ungefär som vanligt och jag ser fram emot det! Det som hunnit hända i 2014 är att vi köpt ny bil. Jag trodde aldrig att vi skulle äga en sprillans ny bil och tänkte egentligen inte att det var så viktigt. Men.. Nu då det hänt så är jag helt förtrollad. Vem kunde tro att jag var så brydd om en bil?
 
 

Kommentera här: