2012

Under 2012 så hände det en del roliga saker och det som förstördes under 2011 började sakta men säkert återbyggas. Det är ju så väldigt mycket som händer under ett år, så jag tar bara med något litet här och där. Vi hade precis flyttat ihop igen i en liten ödslig by 5 mil utanför stan. Vi flyttade dit för att underlätta för min sambo eftersom vi hamnade betydligt närmare hans jobb. Under första halvåret av 2011 så jobbade jag på som vanligt och hann med någon enstaka fest med vänner. Jag läste även matte D på Komvux, "bara för att". Sedan under det senare halvåret så började jag plugga på heltid igen och jobbade bara extra. Jag gick kursen Biological Chemistry tillsammans med Life Sience-programmet i Umeå. Det var spännande att studera på engelska och just den biten gick lättare än vad jag tänkt mig. Anledningen till att jag läste kursen var för att jag tänkte hoppa in på andra terminen av Biomedicinska analytikerprogrammet i januari 2013. Jag ville starta upp hjärnan eftersom de första kurserna som skulle komma i programmet var Medicinsk biokemi I och II. 
 
Rock on the Docks till vänster och ett av väldigt många taxipass till höger.
 
Den 13:e mars 2012 födde vår jämthund Aisy sina valpar! Det blev sju stycken och vi döpte dem till Dio, My, Pi, Delta, Lambda, Omega och Epsilon. Tanken var att att alla skulle ha namn efter rockstjärnor, men det blev lite svårt när vi fick en hane och sex tikar. Allt gick bra förutom att Epsilon inte klarade sig. Den 22:a mars somnade hon in, 9 dagar gammal. Det var fruktansvärt jobbigt. Valpen vi valde att behålla blev Omega.
 
Uppe till vänster har vi Delta och mamma Aisy, uppe till höger ligger Lambda och chillar.
Nere till vänster är bilder på Omega och nere till höger försöker Omega tugga på Aisys pinne.
 
Jag och Omega i Borgafjäll!
 
Bilder från hösten.
 
 Avslutar med en festbild från november.
 

Kommentera här: