Tö, tö, tö och lite mer tö

Det är verkligen en konstig vinter i år. Den kommer sent och det har varit typ två kalla dygn. Då menar jag riktigt kalla då temperaturen sjunker under 20 minusgrader. Annars har det ju varit rätt milt och nu de senaste dygnen har det ju egentligen varit på tok för varmt känns det som. Det är plusgrader på nätterna också! Helt sjukt. Hur som helst så kom jag hem från universitetet vid 14-tiden och tog då tag i snöskottning. Då jag skottade tidigare i vinter så pratade jag lite med grannen och han tipsade om en annan granne som har traktor och skottar gårdar mot betalning med den då han ändå tar vägen. Jag sa då att jag fortfarande tycker det är rätt roligt att skotta snö, och då fick jag det här klassiska "Vänta du bara blablabla" som man alltid får då man ser positivt på något. Den här gången gällde det blötsnö, det var den jag skulle vänta på. Alltså, visst. Det är förjävligt jobbigt med blötsnö och jag skottar och skottar och det händer absolut ingenting känns det som. Jag höll på i över två timmar och det här är den lilla skillnad som syns! Hur som helst så tänkte jag på grannen då jag kände hur jobbigt det var och bestämde mig då för att intala mig själv att det var roligt och trevligt med motion!
 
Jag har tidigare i år varit duktig och skottat undan snön där soptunnan står. Vet inte hur smart det var i retroperspektiv då jag idag kommer hem och hittar tunnan liggandes i den här massiva pölen.
 
 Så här såg det ut då jag började.
 
 Så här såg det ut då jag gav upp efter två timmar. Hur noga jag än är så ser det slarvigt gjort ut.
 

Kommentera här: