Maybelline - Baby Skin

 
 
Jag snubblade över den här primern då jag var runt och kollade foundation-reviews på YouTube. Det verkar som att de flesta tycker den är i minsta fall bra och en hel del tycker att den är fantastisk, så det ska bli spännande att prova. Jag har aldrig haft annat än anti-shine gällande primers, så por-utsuddare låter minst sagt spännande. På senare tid har jag lugnat mig lite med anti-shine i primers och foundations. Det är sällan värt att köpa en foundation som marknadsför sig med "pudermatt finish" eftersom de oftast blir kakiga på mig alternativt flagig. Det är ju så mycket lättare att ta en fuktigare foundation eftersom jag ändå fixerar den med löspuder. Fixeringen gör att foundation håller jättebra men sen ger den ju även den där matta finishen. Är ni ute efter ett bra löspuder så kan jag rekommendera Make Up Store's loose powder (tror jag den heter). Jag kör på nyansen milk på pudret och även på foundation. Make Up Store är mitt favoritmärke, men jag skulle uppskatta att ha en billigare vardagsfoundation. Vet dock inte hur mycket pengar jag sparar på att köpa en massa olika billiga foundations. Hade säkert tjänat på att lägga de pengarna på Make Up Store's foundation som jag redan vet är riktigt bra. Haha.
 
Aja, tillbaka till primern. Jag beställde den igår, så den lär väl i bästa fall komma på fredag men troligen nästa vecka. Så fort jag testat så ska jag självklart dela med mig om hur det blev! Jag har även en review på en foundation från Maybelline som heter Better Skin, om jag inte minns helt fel. Smetade på den över min dagsgamla foundation och utan att vara alltför hejig innan hoppet över ån så verkar det lovande. Återkommer på den!
 
 

Kommentera här: