Fornstora dar'

Kollade igenom bloggen lite för att se hur det såg ut med träningen förut. Då hittade jag det här inlägget och ser att mitt inomhusrekord på 5 km (alltså på löpband) är 29 minuter och 32 sekunder så blev jag först förvånad, sen imponerad och sen lite..ja..håglös? Deppig? Vet inte hur jag ska uttrycka det, men det känns som en så fantastiskt bra tid i mina mått mätt att det vet i tusan om jag någonsin kommer bli så uthållig igen. I alla fall inte anytime soon då jag nog väger säkert 15 kg mer nu än vad jag gjorde back then. Det var alltså mars 2009 när jag sprang så där snabbt. Sen såg jag att mitt utomhusrekord är runt 32 minuter. Det känns av någon anledning inte lika ouppnåligt då det är på den sidan av 30-minutersstrecket. Anyhew. Nu då jag bökat och frustat mig igenom att befinna mig på löpbandet tills det rullat 5 km så har jag inte brytt mig så mycket om tiden, men jag tror det rör sig om 42 minuter. Det är ju aningens mer än 29, men så går jag hälften av sträckan också. Har inte flåset för mer..än.
 
Hur som helst så såg jag att jag tog en träningsdag per vecka till ren kondition på löpbandet och då var det 4-5 km som gällde per gång. Får se om jag ska börja med något liknande. Det är ju så roligt att springa då man väl kan, men det kan vara så fruktansvärt tråkigt då det är jobbigt. Hehe. Det är ju roligt att göra sånt man är bra på!
 
 
Snart dags för spinning! På tal om fruktansvärt tråkigt och jobbigt..hah.
 

Kommentera här: