Energi!

Vilken skillnad det har blivit sen jag började dricka blutsaft! Det smakar ju verkligen vedervärdigt, men det är värt det. Jag upplever att effekten kommer snabbare än vid alla tabletter jag prövat och jag får heller inte den där magvärken som sitter i 2-4 dagar efter att jag börjar äta järntillskott i tablettform. Det dumma är bara att så fort effekten kom så började jag glömma att dricka och efter ett par veckor kom påminnelsen iform av den där extrema tröttheten som ingen sömn kan råda bot på. Hur som helst så började jag dricka igen och har ganska precis börjat känna av effekten. Det tar för mig ungefär två veckor att märka skillnad och det är som sagt snabbt jämfört med tabletter där det känns som månader. Har dock inte skrivit upp någon exakt tid på dem.
 
Hur som helst så ska jag nu fortsätta dricka blutsaft i några månader. Jag ser inte mig själv dricka den varje dag för resten av livet, men i alla fall länge nog för att få upp ett redigt förråd. För att lösa problemet helt så skulle det behöva innebära att jag börjar äta mer varierat, och jag kan helt ärligt säga att det nog inte lär hända. Visste vore det bra, men jag vet med mig att det inte är något jag skulle orka med.
 
Annat orkar jag dock med. Såg på Melodifestivalen med Johan och sen tänkte jag gå upp och se på en film. Låg i sängen men hade rentav överskottsenergi så jag satte mig och börja jobba med DNA-sekvenseringslaben som vi ska ha på måndag. Sen gick jag ner i tvättstugan och efter det bortplock i köket, promenad med hundarna och sen skottade jag lite snabbt bort plogkanten vid våra infarter till huset. Tidigare idag var vi och tränade också! Att göra så här mycket på en lördag hör verkligen inte till vanligheterna för min del. Nu ska jag testa igen att lägga mig i sängen och se på film. Förhoppningsvis stannar jag där den här gången.

Kommentera här: