CSN-strul

Fick mer eller mindre panik nu då CSN skickade ett mail om att jag fått en betalningsplan. Inte igen, liksom! Hade ett jäkla schå i slutet på termin 2 då jag missat ett obligatoriskt moment som det var nära på att jag inte skulle få göra förrän om ett år. Det löste sig tillslut tack vare de fantastiska lärarna (adjunkter..na?) vi har på programmet. Hur som helst så har jag nu problem med termin 3. Gick in på Portalen där man kan se avklarade kurser och där saknas en. Ni ser ju hur jobbigt lika namn två kurser har och till råga på det så förkortas en av dem "hem-imm" och jag minns aldrig vilken av de det är. Självklart var det en av dem som saknades. Panik, som sagt. Tur nog så hade jag fått mitt tentaresultat via mail för den kursen och där stod det klart och tydligt (med kursens poäng - 6,5) att jag är godkänd. Då kunde jag andas ut något, men det ska ju fortfarande fixas till ASAP och läraren i kursen har jag haft svårt att kontakta tidigare.. Men, men. Hellre det än en bortglömd omtenta.
 
Tröskelkravet är 22,5 poäng (75% av 30 poäng) så förutsatt att jag klarar omtentan i Sjukdomslära och genetik så har jag mitt på det torra. Gällande första kursen där så sabbade jag till den alldeles. Klarade den inte på tre försök, så nästa omtenta blir till sommaren. Men anyhew. Så ser det ut!
 

Kommentera här: