Turkos

Idag är det den 6:e oktober, d.v.s. min och Johans förlovningsdag! Visserligen har jag inte sovit än, men ändå. Johan gick och la sig för ganska länge sen. Han ska gå jaktprov med Aisy imorgon, spännande! Johan är helt inställd på att vi ska ta valpar från henne, men jag är väldigt osäker. Får gå in mer på det sen.. Hur som helst så har jag haft världens slappaste och segaste dag. Har inte gjort något vettigt alls. Skött om Aisy och typ..bäddat sängen. That's it. Imorgon ska jag försöka plocka undan lite medan Johan är på jaktprovet. Kanske far och köper en tårta också.

I förra inlägget skrev jag om min klocka. Jag hittade kvittot! Och som tur var så var det bara batteriet som tagit slut. Varför det gjort det så tidigt är för att klockorna startas när de kommer till butik och jag köpte mina på rea. Den hade alltså varit i butiken bra länge.. Men jag fick ett färskt batteri och byte helt gratis, så nu tickar den vidare!

Jag målade just naglarna i en ganska söt färg. Turkos, som ni ser! Jag har ett nagellack från Make Up Store som är lite turkost men mer åt det ljusblåa hållet med grönt skimmer. Den här färgen blev lite mer pastellig och därmed annorlunda. Jag har nämnt det förut, men jag nämner det igen. Om ni vill ha ett snyggt resultat när ni lackar naglarna så lämna en bit omålad närmast nagelbanden. Kommer det för nära så flyter det ut efter nagelbandet och ser skabbigt ut. Det syns inte att man lämnat någon millimeter eftersom färgen lurar ögat att nageln "slutar" där färgen slutar. Måla för guds skull inte över nagelbanden. Om du har ovanligt höga så är det bara att ha händerna i vatten en stund och sedan peta tillbaka nagelbanden lite försiktigt.


Jag tyckte färgen såg lite väl blå ut på bild, så jag tog med mitt öga
för att få lite kontrast. Mina ögon är mest blåa men även lite gråa.

Kommentera här: