Helg i Brännforssund

Nu är det första gången jag är i Brännforssund på väldigt länge. Så igår fick jag äntligen träffa Hedvig! Hon är Lena och Fredriks hund. Goldie har tyvärr gått bort, så nu är det Aisy som är äldst helt plötsligt. Det känns faktiskt lite konstigt att inte Goldie är här. Hon har ju "alltid" varit med, eftersom jag själv bara varit med i 6 år. Det är alltid tråkigt när djur går bort, särskilt dom som är mer som familjemedlemar.

Ikväll ska jag, Johan, Lena, Fredrik och Jörgen promenera iväg till grannarna för att spela lite spel. Nu har jag glömt hur långt det är till grannarna, men en bit är det att gå. Jag har gått den vägen hem i totalt mörker och det var inte särskilt roligt. Ikväll får jag förhoppningsvis sällskap.

Jag och Johan var iväg och tittade på en stuga tidigare idag. Den är supermysig och vi är som halvsugna att flytta den hit. Det är endast för sommarboende och det finns ingen toalett eller så, så det blir mer som ett större och privat "eget rum". Det går ju bra för oss att bo i ett rum nu, men någongång blir vi väll fler. Barn och en hund till ligger ju inte oändligt långt bort in i framtiden.

Nu ska jag piffa till mig lite innan vi far. Vi klev upp kl 7 imorse för att gratta Ann-Kristin i förskott, så jag håller på vara lite trött nu.

Kommentera här: