Lön

Nu har jag fått min första lön så jag ska nog fara in på banken och sätta in kontanterna så det blir lite ordning. Jag har ju nästan fyra gånger så mycket kontanter som den summa jag fick i elektronisk lön. Egentligen kvittar ju fördelningen eftersom jag ändå bestämt mig för att inte använda mig av kontanterna. Jag får bättre översikt om allt är på samma ställe och det känns osäkert att gå runt med en massa pengar i börsen.

Undra om jag ska orka fara iväg på banken redan nu.. Jag kan ju ändå inte sola eftersom några getingjävlar har bestämt sig för att flytta in i tegelväggen ute vid balkongen. Så jäkla vidrigt så jag vill inte ens tänka på det. Hur som helst så är det sjukt varmt och helt molnfritt idag så egentligen skulle jag ha tagit mitt pick och pack och farit till stranden. Men Johan kommer hem om två timmar, så det känns som lite sent påtänkt. Och imorgon ska det tydligen bli mycket sämre väder, så jag får avvakta. Aja, jag tror jag far iväg på banken! Ska passa på att växla till mig lite mynt när jag ändå är där.

Kommentera här: