Resumé av min fredagnatt

Jobbnatten har varit riktigt bra! Nästan alla har varit på bra humör och därmed toppat mitt redan goda humör. En kille höll på smsa och hans kompis var den som frågade mig om det var deras taxi. Kompisen hoppar in i baksätet och säger åt killen att sätta sig fram. Killen fortsätter smsa medan han sätter sig och kollar sedan upp på mig lite snabbt och säger halvt förvånat "Men oj..vad vacker du är!" sen fortsätter han smsa. Jag fick andra komplimanger under kvällen också men just den här kändes äkta på något sätt. Den var bara en av alla personer som gjorde mig på bra humör. Nästan alla har varit hur trevliga som helst och jag har nog aldrig skrattat så mycket när jag jobbat. Superkul! Bäst av allt var nog tjejen som jag skjutsade inom stan. Vi stod ett gäng bilar uppradade utanför O'Learys och hon hade valt att komma till mig eftersom jag var tjej och säkert var snäll ;D Hon behövde nämligen låna en telefon.. Det fick hon så klart! Sen bestämde hon sig för att hon ville åka och den åkturen var kort men den roligaste hittills. Hon var rolig att prata med helt enkelt, vi hade liknande humor.

Hamnfesten är ju i stan och imorgon är det även Rix FM-festivalen. När jag var påväg in till stan vid 3-tiden så gick jag igenom kvällen och konstaterade hur bra och relativt lugn den varit. Men då kom jag in och skulle hämta upp fyra killar på Max. En av dom kom och kollade att det var rätt taxi och sen skulle dom kliva in. Då kom någon kille som dom mest troligt bråkat med under kvällen och han beter sig som världens största rövhål. En av killarna hoppar in och sätter sig i mitten och då hänger idioten in genom högra bakdörren och vrålar att han har tre sekunder på sig att kliva ur bilen. Jag säger "Kan du stänga dörren? Stäng dörren! HALLÅ? STÄNG DÖRREN!". Jag pratar med idioten som hänger in och för att göra mig ännu mer tydlig så sträcker jag mig bakåt så mitt huvud hamnar nära killen som han muckar med. Idioten hör mig ändå inte och då får jag nog. Jag drar i handbromsen och stampar runt bilen och säger lugnt något i stil med "Men hur helvetes svårt kan det vara att stänga dörrjäveln?" och stänger höger bakdörr och passagerardörren. När jag går runt bilen igen så ser jag att han vill säga något men han får inte riktigt fram vad han ska säga "Öh..Skaffa dig bättre kunder!" fick han tillslut ur sig. Jag tittade bara uppgivet på honom och satte mig i bilen. Jag trodde vi var klara för att åka då men då sliter han upp passagerardörren och tar tag i killen som sitter där för att slita ut honom. Jag slänger mig då över killen och lossar idiotens grepp om hans kläder samt drar igen dörren och sen kör jag därifrån. Det är tragiskt att det finns såna här människor.. Usch, det är så man blir fysiskt illamående av att tänka på det.

Aja, nu ska jag inte tänka mer på det! Bortsett från det så har kvällen som sagt varit awesome. Jag slutade kl 5 och har sen dess lämnat bilen, ätit och duschat. Nu ska jag lägga mig och läsa och förhoppningsvis somnar jag vid 8-tiden. Jag tänker kliva upp vid 15-16 någon gång. God natt!

1 Anonym:

skriven

Har ni något larm i taxin? Tänk om han spårat ur helt och börjat slåss? Hoppas du är försiktig, du vet aldrig vad det är för galning!

Kommentera här: