Oväntat men ändå inte

Nu har jag kört taxi i ungefär 1,5 månad och av den tiden har jag kört mycket helger (d.v.s. fulla människor). Hittills har jag aldrig blivit kallad för något.. Något negativt alltså. Positiva kommentarer haglar nästan över mig, vilket ofta uppskattas. Hur som helst så har det värsta som hänt mot mig personligen varit killen som ville bråka med mina kunder och som skrev "Öh..skaffa dig bättre kunder!" till mig. Och det kan ju inte ens klassas som otrevligt mot mig.

Vad hände ikväll då? Jo, en tjej kommer fram och frågar om det är hennes taxi, vilket det är. Hon säger att vi är släkt men jag kopplar inte riktigt. Det är inte förrän jag hör killen som sätter sig i framsätet ropa hennes namn som jag kopplar vem hon är och senare även en till tjej som också är en släkting. Det var alltså två. Vi konstaterar att vi är släkt och vilka vi är och bla bla bla sen återgår tjejerna till att prata om kvällen. När vi har kommit halvvägs så kommer vi till vad jag gjorde "fel" och som gjorde att jag blev kallad för surkärring och att taxibolaget jag jobbar för skulle vara "jävla bögtaxi". Det jag gjorde var att jag nekade när dom ville att jag skulle stänga av taxametern efter halva vägen. Jag sa nej och då lockade dom med dricks, men jag sa nej. Då pratade dom med varandra som om jag inte skulle höra. Ni vet, man säger "hon" istället för "du" av någon vriden anledning. Hela uppträdandet gick ut på att jag var dum som inte ville ha dricks.

Sen hade vi en period där någon annan tjej, nu i efterhand är jag lur på om det var syrran dom menade eller om dom inte kom till syrran förrän senare. Hur som helst så pratade dom med varandra om dom skulle kliva av och ringa någon annan skjuts. Jag saktade in och frågade vad som gällde men killen fram sa att jag skulle köra till huset han beskrev. Han var självklart obekväm..det hade jag också varit. Efter det så började dom prata om min syster Malin och hur mycket "bättre" hon är än mig. Jag tror inte att Malin skulle låta dom snylta på henne heller, så jag förstår inte jämförelsen.

Det var när dom klivit ut som dom kallade mig för surkärring. När det kommer till helt grundlösa påståenden så tar jag inte åt mig och blir därför inte arg. När det däremot kommer till personer eller saker jag bryr mig om så har jag väldigt kort stubin. Men hur som helst, när det gäller random utkräkningar av diverse skällsord så är jag ganska så obrydd. Det som sker under min nivå har svårt att framkalla känslor, helt enkelt. Killen betalade och jag var lika trevlig med honom som jag är med alla andra kunder som beteer sig normalt, d.v.s. ganska ordentligt trevlig.

Så.. Vad tycker ni? Jag tycker historien är tragisk men ändå underhållande på något sätt.
1 Malin:

skriven

men vad nyfiken du gör mej... nu vill jag ju veta vilka släktingar du skjutsat som betett sej på detta vis... Call me! ;)

Kommentera här: