Nagellack och mjukglass

I helgen är jag gräsänka och hundlös! Aisy och Johan är som sagt i Brännforssund (eller påväg dit i alla fall). Idag sov jag till kl 13. Jag hade tänkt sova till 14:30 men jag kunde inte somna om av någon konstig anledning. Jag brukar alltid kunna somna om, hur länge jag än sovit. Sämre är det att somna första gången men när jag bara vaknar brukar det vara superlätt att somna om. Aja, jag klev upp och såg att Anna svarat på mitt sms som jag skickade igår. Vi ska iväg och äta glass om en timme!

Sen jag klev upp har jag mest målat naglarna, som ni kan se här på bilden. Jag älskar när nagellacken är nya. Det här blåa från Depend har nummer 41 och jag köpte det förra helgen och har inte använt det än. Jag har kommit fram till att man nog inte tjänar så förbaskat mycket på att köpa Depends minilack med tanke på hur snabbt kvalitén störtdyker. Dom torkar inte men bli geggiga ganska snabbt och får extremt lång torktid. Men första gången man använder ett nagellack torkar det supersnabbt och är lätt att måla på. Jag har ett nagellack från OPI och ett från China Glaze och kvalitétsskillnaden märks. Aja, det glittriga är faktiskt ett äldre lack från Depend (nummer 47). När man bara målar lite på en nagel så gör det inget om torktiden är lång för det är en så pass lite yta och torkar snabbare därför.



Hela naglarna är målade blå, även om skuggan gör att vissa "halvor" ser svarta ut.


1 Grubblaren:

skriven

Det där såg läckert ut, kanske man skulle smaska i sig ett finger.

Kommentera här: