Mentalt mörbultad

DAMN vilken jäkla berg-och-dalbana det varit de senaste timmarna! Det är helt insane.. Det hela började med att jag (som alltid det första jag gör) klickar in på TELE2 för att se om leveransdatumet av HTC Desire ändrats. Och det hade det.. Men inte på det sätt jag hade hoppats utan nu står det att leveranstiden är 10 september! Alltså.. Jag kunde ta 14 dagar till även om det kändes extremt jobbigt. Men come on, två månader!? I don't freakin' think so.. Så jag började kolla runt på andra sidor och tänkte att jag skulle köpa telefonen kontant på avbetalning och abonnemanget separat. Det blir samma sak, jag slipper inte ens bindningstiden eftersom abonnemanget jag har blir billigare ju längre man tecknar. Hur som helst så var det ett alternativ som jag började räkna på. Det skulle bli kanske 40-50 kr dyrare i månaden. Jag började fundera på ONOFF men för att få avbetalning hos dom måste man ha ONOFF-kortet och jag har svårt att tro att jag skulle kunna få ett sånt. Därför ringde jag Johan. Jag frågade honom om han hade något ONOFF-kort eller om han kunde tänka sig skaffa ett. Han satt i matsalen och det levde om som tusan så jag hörde knappt vad han sa. Men han sa något om att jag fick fixa som jag ville men att han hade hört att Samsung släppt en ny telefon som utklassar HTC Desire.

Så.. Då började jag googla. Telefonen heter Samsung Galaxy S och är mycket riktigt en värdig utmanare till HTC Desire. Det skillnader jag hittade var att HTC Desire's utseende är mer min stil, Samsung Galaxy S har swap (en tangentbordsfunktion som innebär att istället för att trycka på varje knapp så kan du sätta ner fingret på första bokstaven och sen drar du fingret över alla knappar som ingår i ordet och sen väljer du vilket ord du menade ur en lista), båda har 1GHz-processor men av någon anledning ska Galaxyn's vara snäppet bättre, Desire ska ha bättre gränssnitt (att Galaxyn's var sämre visades i en video där den segade, om än minimalt, vid vissa programladdningar och sammankopplingar), Galaxyn har 4 tums Super AMOLED-skärm ("super" ska tydligen ha något att göra med att kunna se film m.m. i solljus) medan Desire har 3,7 tums AMOLED-skärm och slutligen.. Det som faktiskt rör mig i ryggen; Galaxyn har ingen fotoblixt vilket Desire har.

I ärlighetens namn så var det avsaknaden av blixt och att Galaxyn inte tilltalade mig lika mycket estetiskt som Desire gör som fick mig att bestämma mig ännu en gång för att köpa Desire. Jag googlade Desire för att få fram inköpsställen för att se om någon var billigare än ONOFF. Då snubblade jag in på ThePhoneHouse (där jag varit många gånger förut) och ser att det helt plötsligt står "I lager" på Desire. Jag kunde helt seriöst knappt tro mina ögon. Eller, jag trodde mina ögon men tänkte att det kan ju vara ouppdaterat eller något fel i systemet så det inte stämmer överäns med det fysiska lagret.

Medan jag höll på vela och kollade på ännu mer YouTube-klipp så ändrades lagerstatusen till "Ett fåtal i lager" så jag slutade tänka och went for it! Jag beställde den med TELE2 Snackis 19 som det var tänkt från början. Eller.. Från allra första början var det tänkt att jag skulle köpa Samsung Omnia II, men det är historia nu när jag upptäckt Android. Det dumma då var att man bara kunde välja Surfpaket Small..jag ville ha Medium. Så jag struntade i det och kommer beställa det separat från TELE2 i efterhand när porteringen från Telia är klar. Även om jag nu beställt telefonen så kan jag INTE andas ut. Det stod något om "Beställningar med abonnemang kan ibland ta lite längre tid. Om vi inte kan uppfylla det kontaktar vi dig via e-mail." i mailet och det känns inte bra. Jag är rädd för att dom kommer inse att deras lager också är slut och att dom precis som TELE2s hemsida måste vänta till 10 september.

Men.. Nu har jag klickat bort alla sidor som har med mobiler att göra och jag ska inte läsa en rad om någon telefon förrän jag fått veta hur det blir med telefonen jag har beställt. HÅLL TUMMARNA!

Kommentera här: