Jobbhelgen är slut!

Så där, ja! Då är jobbnatten avslutad. Den har visserligen varit det i 1,5 timme nu men det är nu jag tänkt gå och lägga mig. Jag kan inte bara komma hem och gå direkt och lägga mig. Jag är alldels för uppe i varv för att det ska fungera. Så därför sitter jag och varvar ner minst en timme innan jag beger mig mot sängen.

Jobbnatten har då varit behaglig. Det var första gången jag aldrig var in på stationen något. Från kl 21 till kl 5 satt jag i bilen varenda sekund. Fast.. Vid 4-tiden så skjutsade jag hem någon från busstationen och då gick jag ur bilen för att lägga in hennes väska i bagaget samt för att ta ut den när vi var framme. Men annars så! Med tanke på det så borde jag ha varit stel, hungrig och pinknödig tycker man.. Men jag var i så pass bra form man kan vara efter att ha varit uppe en hel natt!

Jag skjutsade en kille ikväll som jag även skjutsade igår. "Men! Grabbar! Här är hon ju! Du vet jag åkte ju hem från Hamnfesten igår. Det här är hon!" sa han när han satte sig i bilen med sina kompisar. Det är lite kul med fulla människor. Dom tänker inte alls på vad dom säger utan vräker bara ut sig vad som helst! Faktiskt så har det bara genererat roliga händelser för min del hittills. Kan tänka mig att det finns tillfällen då det kanske känns mindre postivit med folk som häver ur sig vad som helst. Men ja.. Jag tar inte åt mig av negativa saker och jag har extremt dåligt minne så det kan hända att jag hört något elakt men glömt det. Aja, likasåbra :D

Hur som helst så var stämningen oftast på topp men det blev så klart väntetider. Det blir det ju vanliga helger och nu var det Hamnfesten och RIX FM så hela Övik var på stan. Det var några som knorrade men i överlag gick det bra. Folk förstår att det är omöjligt att få en taxi direkt vid såna här tillfällen. Hur som helst så var det en kille som precis när han gav tillbaka det undertecknade kvittot kom på att han inte gav mig någon dricks. Jag skämtade om att det var lugnt och jag förtjänar ju egentligen ingen dricks som var sen. "Nämen..det var ju så atte...du..var ju faktiskt lite trevlig!" sa han då. Då skrattade jag för det lät så himla roligt. Aja.. Det är kul att få bekräftat att man automatiskt är trevlig även fast man kört bil en hel natt. Jag fick dricks av ganska många som fått vänta runt timmen på mig! Och NEJ, det är inte för att jag är tjej, det är för att jag är BÄST! God natt!


Tänkte visa hur jag var sminkad ikväll men jag skevade iväg
på redigeringen och det blev en helt meningslös sepiabild!

1 Astrid:

skriven

Men en bra/fin bild!

Kul att det går så bra för dig på jobbet! Åkte hem med Fuke i går som hälsar att du kan höra av dig om du behöver mer jobb.

2 Madde:

skriven

Håller med om att du är bäst :)

Kommentera här: