Från drygt till härligt

Det är riktigt störande när man skrivit ett tag och sen försvinner allt. Nu hade jag inte skrivit jättemycket men säkert 1-2 minuter och det innebär ett beskedligt inlägg för mn del. Det skulle vara intressant att veta hur många ord per minut som jag kan skriva. Jag gjorde ett test för det när jag var på en arbetsintervju och då fick jag ju väldigt bra resultat men jag minns inte om det stod något om ord per minut. Får se om det finns något program på Internet..

Aja! Det jag höll på skriva om var hur pass mycket roligare det är att tvätta när man bor i hus. Som ni kanske vet så är jag husvakt åt min bror medan han är med sin familj på semester. Idag håller jag på tvätta kläder och jag måste säga att det inte är någon ansträngning över huvud taget. Hemma i lägenheten så sköter jag 98% av tvättningen mest av den anledningen att jag vill göra det på mitt sätt. Hur som helst så är det ganska så jobbigt. Jag måste gå upp och ner från tredje våningen fyra gånger plus vistas i en väldigt liten tvättstuga där det finns asbest-varningstejp runt vissa rör som går efter väggen. Sen måste jag så klart boka tvättid och följa en massa regler och skit. Summerat är det alltså ganska ordentligt drygt att sköta tvätten. Men här.. I brorsans hus.. Jag går in i tvättstugan när som helst det passar och startar en tvätt. Kan det ta en minut? Två på sin höjd. Sen låter jag maskinen göra sitt som vanligt. Sen kommer nästan den bästa biten.. Att tömma ur maskinen och gå 15 meter (utan ett enda trappsteg) ut till tvättlinan och hänga den härliga, svala, väldoftande tvätten. Självklart är den här biten beroende på vädret, men just idag är vädret klockrent!

Jag har ganska nyss hängt en tvätt och ska nu lägga mig och sola en stund till. Jag solade ryggen medan jag läste Kalle och nu blir det magen medan jag lyssnar på iPoden! Även om det inte blev stranden den här lediga dagen så är jag ändå nöjd.

Kommentera här: