Det rullar på

Så var 50% av nätterna avklarade. Nätterna känns inte jobbiga för fem öre, men jag drygar mig ändå och börjar varje inlägg med hur långt jag tagit mig :P Det som däremot blir drygt är när jag jobbar dagtid måndag-fredag nästa vecka, det ser jag inte fram emot. Jag kan inte minnas sist jag behövde kliva upp på morgonen fem dagar i rad.

Hur som helst så har jag bestämt mig för att jag ska ha semester fr.o.m. måndag 9:e augusti t.o.m. måndag 16:e augusti, alltså åtta dagar. Helgen den veckan så ska vi iväg och se Roxette i Halmstad och eftersom det är Johans sista semestervecka så kan det vara kul att vara lediga tillsammans utan att vara uppbokade. Fast.. Det var ju hundra år sen jag var och hälsade på mamma och ungefär lika lång tid sen vi var och hälsade på Johans föräldrar. Sånt kan vi pyssla med då! Om det går, vill säga. Vi får se..

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag tvätta, diska, städa och eventuellt tvätta bilen och fara in till stan och köpa nya byxor till jobbet. Jag har skjutit på allt eftersom jag tycker att jag inte hinner något när jag börjar jobba kl 16 och har varit uppe natten innan. Imorgon börjar jag inte förrän kl 21! Förresten, anledningen att jag ska köpa nya byxor är att jag i princip hatar dom jag har just nu. Dom blir som ett jäkla fladder så fort jag haft på mig dom i 20 minuter. Jag vet att jag inte gått ner i vikt, snarare tvärt om, så det är alltså värdelösa byxor som "går ut sig". Jag brukar alltid köpa svarta finbyxor på Åhléns eller Kappahl (har haft andra jobb som kräver såna) men den här gången blev det från H&M. Tror jag håller mig till de förstnämnda affärerna från och med nu.

God natt!

Kommentera här: