2 av 4

Sådär ja, då var första jobbnatten av fyra avklarad. Det har gått bara bra och det var ovanligt mycket liv i stan för att vara en onsdag. Visst att det är semester, men så här "bra" tror jag inte det brukar vara ändå. Kvällen flöt på bra bortsett från att kondens från ACn skrämde mig lite. Jag stod "framåtlutat" i en nedförsbacke och då kom en vätska rinnande på asfalten från under bilen. Nu är jag ingen expert på att känna igen bilvätskor men jag petade i fläcken och luktade på det. Jag tror väl inte det finns någon vätska som inte luktar något? I det här fallet var det alltså vatten. Luften var så varm och fuktig igår så det var inte konstigt att det blev mycket kondens.

Folk var på toppenhumör och ingen var inte ens lite otrevlig. Fast..visst i fasiken.. Jag skjutsade en lite överförfriskad man som tydligen hade ätit av jordgubbarna han hade med sig. Han viftade med armen och kom vid ett tillfälle att råka vifta till min arm. Alltså väldigt lätt, han satt mest och gestikulerade. Jag såg sen att jag fått jordgubbs"saft" på min vita skjortärm. Går sånt ens bort?

Något jag tycker är lite roligt är att jag skjutsar samma människor mer ofta än jag trodde kunde vara möjligt. Vi är ju ändå så pass många bilar men ändå skjutsade jag tre olika sällskap för tredje gången, om ni förstår hur jag menar. Snart vet jag väl var hela Övik bor (och mycket annat om dem med).

Nä, nu måste jag äta någon lunch. Det blir samma pass inatt; 16-03.

Kommentera här: