LEDIG DAG!

Idag har jag varit ledig! Först så träffade jag Anna och Vera här ute i parken. Anna skulle hit och träffa mig vid 13-tiden då det var tänkt att jag skulle vakna men jag hade glömt starta ljudet på telefonen.. Utan ljud är det svårt att vakna av larmet. Men av någon anledning så vaknade jag av mig själv kl 13:15. Har ingen aning om hur. Då slängde jag i mig lite mat och gick sen ut. Jag och Anna gick iväg på en promenad runt i området här och pratade lite. Hon och Mindy hade varit på stan så det blev bara en kort promenad. Vi kanske ska träffas igen på lördag!

Johan och Aisy hade farit iväg med Johanna, Stefan och Neelah. Dom var och bada och skulle precis fara och ta en glass när jag ringde, så dom hämtade upp mig innan. Efter glassen så for vi hem. Efter att Johan sovit en stund och jag spelat lite Guitar Hero så for vi iväg på husvisning. Huset var riktigt bra tills vi kom upp på övervåningen. Det var helt sjukt lågt tak..jag var tvungen att sätta mig på golvet efter ett tag. Så..det var en deal breaker och huset är inte intressant längre.


Man kan ha lågt i tak och sen kan man ha LÅGT I TAK!


Sen på kvällen så kom Johanna, Stefan och Neelah upp. Vi åt mycket god jordgubbstårta (en del var utan jordgubbar eftersom att jag inte tycker om dom ;D) och såg på film! Det blev Kick-ass och den var hur bra som helst! Men den är rekommenderad från 15 år och det med all rätt.. Den är ganska rå ibland även fast det är en komedi (tror jag). Men.. Den var riktigt bra. Efter filmen så for gästerna hem eftersom Johanna skulle upp och jobba. Då gick jag en sväng med Aisy (och testade en app på telefonen som jag ska berätta mer om imorgon).


TÅRTA!


Väl hemma igen så startade Johan en ny film som heter The Imaginarium of Doctor Parnassus. Det var en konstig men väldigt underhållande film med bl.a. Jude Law, Johnny Depp, Colin Farrell och Heath Ledger i rollerna. Vi skulle egentligen inte se den, Johan startade den bara för att "kolla vad det var för något", men vi fastnade direkt och såg hela! Bara det är ett väldigt bra betyg eftersom jag blir nog rastlös av att se en film (även om det är bra).


Johnny Depp är ju bara roligast.. Så bak-och-fram och awkward!

1 Andréa:

skriven

Härlig tårta :)

Kommentera här: