A-dawg

Vi blev tipsade om ett inhängnat område här i närheten som verkar vara öppet för allmänheten. Det var våra grannar Johanna, Stefan och Nila som hade varit där och haft Nila lös. Det lät ju helt perfekt för oss, särskilt för mig, eftersom det är bra om jag kan motionera Aisy även om Johan inte är hemma. När han är hemma så kan han cykla med henne, eller ha henne lös i skogen. Jag vågar inte ha Aisy lös om jag är ensam, jag är för dålig på att behålla lugnet om hon tar upp något. Cykla med henne vägrar jag göra också, eftersom jag minns hur hemskt det blev för Timo (en finsk spets som vi var fodervärd åt) när han fick in benet i cykelhjulet och bröt det.

Efter att ha handlat leversnittar, ett 3-pack med tennisbollar, bananer, mineralvatten och en plastskål (för Aisy att dricka ur). Så for vi ner till Gården ("inhängnaden" låter så dumt) för att upptäcka att hela området var överväxt med meterhögt gräs. Det var lite av en besvikelse. Men eftersom jag hade handlat enkomt så gick vi in ändå. Dörren var trasig och gick inte att stänga (trodde jag), men jag tänkte att det går säkert bra ändå, eftersom området är så stort. Jag släppte Aisy och kastade bollen. Aisy gillar att apportera, men hon springer gärna förbi en på tillbakavägen och sedan vänder hon om och springer förbi en igen o.s.v. så länge man inte säger åt henne. Det tänkte jag inte på, så när Aisy kom springade tillbaka med bollen susade förbi mig så kom hon nära den öppna dörren och sprang då ut. Jag ropade på henne, men hon fortsatte springa, då röt jag till och hon vände om och sprang in igen. Då gick jag för att kolla om dörren gicka att stänga. Stängslet satt i en horisontell planka, så jag lyfte plankan på plats, och sen upptäckte jag en egengjord krok som satt ägnad för att sträcka ut stängslet över öppningen. Det kändes mycket bättre!


Mittendelen. Ni ser ju hur högt gräset är!
Om man får så ska jag se om jag får tag i en röjsåg så jag kan röja upp lite.
Jag orkar nog inte fixa hela, men en del iaf.


Det höga gräset var nedtrampat i mitten, så det fanns lite att röra sig på. Jag kastade bollen några gånger. Sen bestämde jag mig för att träna henne på att stanna även fast jag går iväg. Då såg jag att hon satt vid bollen, så jag lämnade den där. Jag tränade lite med henne och gick sen för att hämta bollen igen. Då var den borta. Jag förstod att hon mest troligt tagit upp den och sprungit en bit för att sen släppa den. Så det kändes rent omöjligt att hitta något i den där djungeln, även fast tennisbollen var rosa. Aisy blev snabbt trött och varm (det är väldigt hett väder ute) så vi var tvungen att ge oss. Vi satt oss i skuggen av bilen och drack vatten. Jag åt banan och Aisy fick äta leversnittar samt några bitar av bananen. När hon fått ner kroppstemperaturen lite så for vi hem.


Mellanmål och en flämtande Aisy

Aisy njuter av en sval bris

Kommentera här: