Fönsterlampor

Det gick bra på Arbetsförmedlingen, och nu slipper jag det hela. Känns skönt. Skickade in det sista till Försäkringskassan samt intyg till CSN att jag avslutat "Jobbgaranti"-grejen på AMS. På biblioteket lämnade jag igen lite böcker som jag haft ett tag, man får nämligen låna om dem två-tre gånger. Nästa gång jag lånar böcker för roligt så ska jag inte ta så många, jag hinner ju inte läsa igenom alla. "Hjärnan" blev i princip helt orörd ;) Jag lånade iaf den enda boken som jag hittat från kurslitteraturlistan till Arbetsskador, så när det behagar så är jag lite redo iaf.

Johan kom hem tidigare från jobbet idag, så efter att vi ätit middag så for vi iväg på en liten lamp-ride. BOOM, Hörnells Möbler, EM och slutligen Elkedjan besökte vi. Innan Elkedjan så hade vi ett hum om vilka lampor vi ville ha (dem hade liknande sortiment), men väl på Elkedjan hittade vi två favoriter som vi inte sett någon annanstans. Jag kände att båda passade perfekt, Johan var lite mer åt den ena. Problemet med den var att den nog egentligen var lite för liten (vi har stora fönster), även om den var snygg så kunde man inte bortse från det, så det blev andra.

Håkan ringde när vi var på EM, och vi bestämde att träffas senare. När vi kom hem och parkerade så inser jag vad vi inte tänkt på. Dessa bebis-kontakter som alla jäkla fönsterlampor kommer med. Vi har inte ett enda sådant uttag i hela lägenheten. Så vi gick upp och googlade på hjälp, och insåg att det blev till att koppla om själva. Johan ringde Håkan, och han sa att han kunde hjälpa till. Han jobbar ju på elektronikbutik och läser till elektriker, så det kändes säkert!




Aneta BAS - 349 kr/st
(sätter upp dem imorgon och tar bild, det är lite
väl sent att börja borra och plugga nu)

Kommentera här: