Onsdag

Idag var det tenta i Molekylärbiologisk metodik! Vet inte riktigt hur det känns så här efteråt. Tentan var svårare än jag trott, men det kan mycket väl bli så att jag får godkänt ändå. Vi får se. Redan imorgon börjar nästa kurs som heter Klinisk laboratoriemetodik I. Tydligen är det en väldigt labinriktad kurs och vi ska gruppvis turas om att leda en laboration. Då ingår allt från att ställa fram grejer innan laben, att göra klart vissa lösningar i förväg samt presentera och guida resten genom laborationen. Kul twist!
 
Ikväll ska jag inte göra något särskilt alls. Tänkte vara lite låtsasledig till imorgon och sen till helgen ska jag börja plugga inför omtentan som är på lördag om en vecka. Den omtentan måste jag verkligen klara av, annars kommer det bli bökigt med CSN. Jag får max missa en kurs från förra terminen då nästa börjar och den kursen kan inte vara vilken som helst utan den med minst poäng. 75% är tröskelkravet. Anyhew. Det ska nog gå vägen!
 
Fast visst ja. Johan sa något om att kanske åka till Paradisbadet. Vet inte om han tänkt motionssimma eller vara på äventyrsbadet. Så länge vi har gymkort så ingår hur mycket bad som helst. Ganska nice!

Kommentera här: