Hellu!

Oj, så mycket det är just nu. Men roligt är det ändå. Jag läser ju termin 4 på Biomedicinska analytikerprogrammet och jag har just varit ute på mina första praktikveckor. Tre veckor är avklarade på sjukhuset här i stan och nu väntar tre veckor av vad de kallar ILM (individuell laboratoriemetodik). Men för att börja med mina tre veckor på sjukhuset här i stan så var det utmanande och roligt. Jag var på klinisk kemi och hade även två dagar på en vårdcentral för att få ta en massa venprover. Det sistnämnda var fruktansvärt ångestladdat innan. Jag hade aldrig tagit venprov på någon annan än kurskompisar förut. Men det gick hur som helst bra. Jag tappade räkningen på hur många jag stack, men om vi höftar till med 15 om dagen så klarade jag säkerligen 10 själv. Det gick med andra ord rätt bra!
 
Första praktikdagen!
 
Sen har det ju hunnit vara påsk också. Traditionsenligt så åkte vi upp till svärföräldrarna och på påskafton var det dags för påskfesten med tillhörande "fulaste-mössan"-tävlingen. Johan var regerande mästare men fick se sig besegrad i år. Något som är lite roligt är att det sedan förra året finns en pokal och den är numer officiellt en vandringspokal! Självaste festen har varit tradition sen långt innan jag kom in i bilden (för 9 år sen) och mösstävlingen är nog på en höft lika gammal. Tävlingen har bara blivit mer och mer seriös allt eftersom åren gått.

Visst ja, jag har redan badat för första gången i år!
Detta var i söndags (20:e april).
 
 

Kommentera här: