Vecka 26

Vädret som är just nu är nog det sämsta sommarvädret. Det är över 20 grader varmt, mulet och kvavt. Om det ändå är mulet så tycker jag det kan få vara lite småkyligt eller i alla fall under 15 grader. Regn är ju faktiskt snäppet bättre än det här eftersom det sällan är särskilt kvavt när det regnar. Men jag klagar inte! Det ska bli jättefint väder till helgen och det kommer jag hinna njuta av även fast jag jobbar. Jag jobbar 21-04 fredag och lördag så jag hinner vara ute på dagarna.

Nu när jag kikar i kalendern så ser jag något som jag visserligen redan är fullt medveten om. En av mina absolut bästa vänner har sitt beräknade förlossningsdatum på söndag! Jag kan fortfarande inte förstå att hon ska bli mamma. Det kommer nog inte landa förrän bebisen blivit några månader :) Jag tror inte det finns någon människa över huvud taget som man snabbt kan förstå att den blivit förälder. Det är ju en sån fantastiskt stor förändring! Min syster Carina fick sitt första barn 1997 och då minns jag inte riktigt hur jag tänkte, jag var nämligen nyss fyllda 10 år. Fyra år senare blev min bror Micke pappa och då hade jag så klart blivit 14 år men minns fortfarande inte hur jag tänkte. När man själv fortfarande är barn så reflekterar man nog inte så mycket över själva "bli-förälder"-biten. Men sen när min syster Carita blev mamma 2004 så kändes det ungefär som nu. Det känns liksom så sjukt spännande, roligt, omskakande och svårt att förstå. Och slutligen så blev min yngsta (men ändå äldre än mig) syster Malin mamma 2007.

Jag vet inte riktigt om ni förstår hur jag menar men summan av det hela är att jag är väldigt förväntansfull och glad för min vän och hennes pojkväns skull! Hur coolt kommer det inte bli med en liten miniversion av dom? ;D Som sagt.. Det kommer alltid vara svårt för mig att verkligen förstå vad det är som händer. Jag undrar hur det kommer bli den dagen jag själv ska bli mamma (om jag har turen att få uppleva det, man ska inte ta något för givet)? När kommer jag förstå att det har hänt? Lagom till studenten kanske?

Aja, nu har jag broderat ut nog om det. Jag måste bädda rent i sängen och greja på innan det är dags att gå ner i tvättstugan igen om en halvtimme. Sen har jag halvlovat Johan att dammsuga och faktiskt torka golven. Det sistnämnda gör vi inte allt för ofta. När jag bodde själv så torkade jag golven varje gång jag dammsög, men nu när vi har Aisy och dammsuger så pass ofta så orkar man inte dra fram moppen var eviga gång. Då blir det istället att man torkar golven lite väl sällan..

Kommentera här: