You better shape up

Jag förstår verkligen inte hur vissa orkar vara så väldigt negativa hela tiden. Eller okej, inte hela tiden..men oftast. Jag började fundera på hur jag skulle göra om jag ville hitta på något med någon. Då skulle jag nog ringa och fråga om någon vill hitta på något (det blir mycket "någon" och "något" nu, men det är för att det är många som gör så här, inte bara några få). Det jag däremot inte skulle göra är att skriva på Facebook att jag nog ska sitta och stirra in i väggen hela dagen. Hur lockande är det liksom? "Men wow! Emilie ska sitta och glo in i väggen! Jag bara MÅSTE fara dit!".. Nä, så går det nog inte till..som dom säger på Systemet.

Det här "försöka-få-folk-att-vilja-umgås-med-en-av-medlidande"-tänket är ju inte något särskilt nytt. Jag minns när man började hänga på Lunarstorm som 13-åring. Då haglade idiotiska tänkta konversationsstartare som "Jag har tråkigt" på Klotterplanket (eller vad det nu hette). Det är ju bara att vända på situationen. Skulle jag bli peppad på att umgås med någon som skrev så där? Sluta vara så förbannat negativa! Visst kan jag tänka såna där saker också, men jag förpestar inte andras tillvaro genom att skriva ut det på Facebook. Om jag nu vill hitta på något så underlättar det ju om jag inte får folk att undvika mig genom att sprida min negativitet bland i princip alla jag känner (d.v.s. på Facebook).

Fast.. Jag kanske har fel. Det finns kanske vissa där ute som är besatt av att rädda och hjälpa folk och därför kanske bli jättesugen på att träffa någon som skrivit "Man kanske ska hitta på något med någon.... Fast det är klart....ingen vill ju någonsin träffa mig.........". I så fall har ni det ni gör på min Facebooksida.

Jag avslutar med att säga att vissa personer som har den här jargongen är människor som jag tycker om och som jag räknar som mina vänner. Det är alltså inget fel på dom annat än jag kan tycka att dom har lite fel approach alternativt bara söker medömkan.

Kommentera här: