Sjuk sommar

Jag blir så förbannad. Jag var på jobbet vid klockan 6 imorse. Illamåendet som började igår hade inte gett med sig, men det var lindrigt nog att strunta i. Det vred sig lite i magen då jag åt frukost, men det var som lugnt ändå tyckte jag. På jobbfrukosten vid kl 9 så "tvingade" Malin mig att äta en macka. Magen reagerade likvärt som den gjort på morgonen, men jag hann inte mer än att gå tillbaka till min arbetsgrupp innan mackan ville upp igen. Så det var bara in på toa... Sen var jag på gränsen till ett nervöst sammanbrott eftersom jag och Johan lever på min inkomst och jag har redan varit sjuk 2 veckor och har haft 2 veckors semester. Jag försökte komponera ihop ett beklagande sms till Johan, men han hann ringa medan. Han avdramatiserade situationen och förklarade att vi inte är helt utan ekonomiska marginaler. Men ändå kändes det misslyckat att fara hem. Men jag vill inte utsätta mina arbetskamerater för onödig smittorisk. Nu, när dagen gått, tror jag inte att det är magsjuka eftersom jag bara spydde den där enda gången. Jag var utan mat i ungefär 9 timmar, och sedan åt jag en bit lasagne. Magen knorrade och jag blev lite osäker...men maten stannade i magen. Om jag inte spyr något mer så kommer jag fara på jobbet imorgon.

Ett annat orosmoment är Höga Kusten Marathon som snart går av stapeln...MÅSTE TRÄNA!

Kommentera här: