Pigge Piggelin!

Jag är sjukt nöjd med mig själv! Jag är inte särskilt duktig överlag, så det är roligt när det väl händer. Vanligtvis är jag rätt lat och gör bara det som krävs och med minsta möjliga ansträngning. Hur som helst så har jag sagt att jag ska träna 1-2 gånger per vecka. Den här veckan hade jag tänkt spinna på tisdagen och gymma på torsdagen. Spinningen gick enligt planen men sen på torsdag så hade jag planerat fel med studierna och jag hade väldigt mycket att göra inför redovisningen på fredag. Det fanns helt ärligt inte tid med träning eftersom jag även behövde gå och lägga mig i tid. Kan jag vara uppe lite längre så finns det ju större möjligheter att klämma in ett träningspass. Hur som helst så tänkte jag då att det får räcka med en gång den här veckan. Jag hinner ju inte under helgen. Fredagen var ju skola, sova, middag, jobb. Sen idag tänkte jag att jag skulle vara jättetrött efter nattpasset och sova länge så det skulle inte hinnas med någon träning innan jag börjar kl 16. Sen samma visa imorgon, fast då börjar jag ännu tidigare, 14:30. Men. Så innan jag somnade igår så skrev jag upp lite tider i ett block för att se om det ens var möjligt med träning utan att stressa ihjäl mig, och det var det så länge jag inte sover längre än till 11.
 
Klockan ringde klockan 10 och jag var pigg! Vad är oddsen, liksom? Så jag åt frukost och försökte peppa mig själv mentalt för att ta mig iväg. I vanliga fall vill jag inte röra ett finger om jag ska jobba på natten, men nu..jag tog mig iväg! Jag är riktigt stolt över mig själv. Det här är kanske vardag för andra, men det är stort för mig att kunna klämma in träning.
 
Det gick rätt bra på löpbandet och jag tog mig 5 km på 39 minuter och 6 sekunder. Sakta med säkert mot 30-minutersgränsen! Fast jag vet i fan om jag någonsin kommer komma ner på 29 minuter igen. Då jag väl orkar springa 4 km i streck så ska jag utvärdera situatíonen. Skulle jag uppskatta dagens pass så sprang jag nog sammanlagt 3 km av 5, men bara 1 km i streck vid ett tillfälle, sen 2x500 meter och resten 250 meter i stöten.
 
 

Kommentera här: