Klant

Nu var det ett tag sen jag satt uppe på natten. Jag hade så svårt att sova förra natten och Aisy väckte mig kl 7. Inte för att det är något fel med att hon gjorde det, det var tanken. Johan brukar annars gå morgonpromenaden, men han visste innan att han inte skulle hinna göra det så jag hade mer eller mindre räknat med att Aisy (eller Omega) skulle vara min väckarklocka. Hur som helst så hade jag inte hunnit sova så länge då hon väckte mig, så jag var helt såsig i skallen. Gick med dem och gav dem frukost och sen somnade jag om snabbt. Sov riktigt bra och länge, vilket gjorde att dagen i princip försvann och jag blev alldeles stel av att ligga i sängen så extremt länge. Även om jag inte sov på natten så låg jag ju ändå i sängen, så det blev väldigt många timmar totalt.
 
Anledningen till att jag hade svårt att sova var att jag fick några blåmärken då jag ramlade i trappen i tisdags. Jag gick ner för trappen och hade Omega bakom mig och en soppåse i händerna som jag höll på knyta igen medan jag gick. Då jag har någon av hundarna bakom mig så brukar jag gå på insidan där trappstegen är som smalast. Det gör jag för att om hundarna får för sig att de vill gå om mig så vill jag inte att de går på de smala stegen. Jag vill helt enkelt att inte att de ska ramla i trappen, vilket man ju bevisligen riskerar att göra i större utsträckning om man går på insidan...
 
Att jag höll i soppåsen gjorde att jag tog emot mig med armbågarna, så jag fick blåmärken där och ett sår på högra armbågen. Slog även svanken. Eller ja, jag slog i just ovanför rumpan och sen åkte jag några trappsteg på ryggen. Blåmärket där just ovanför rumpan ser man att det kommer från trappsteget. Det blåaste är som två raka, parallella streck.
 
Syns lite dåligt på bilden, men så här såg det ut just efter att det hänt.
Nu är strecken lite skarpare och märket lite större. Det flyter ju så klart ut.
 
Men, men. Jag anpassar mig efter det bortsovda dagen och sitter och färdigställer min del av Power Point:en inför den muntliga redovisningen på fredag. Vi ska redovisa patientfallet från det tidigare inlägget. Anyhew så får jag se om jag åker upp till skolan idag. Det beror på hur ryggen känns (ska ju sitta 2x60 minuter på tåget samt några minuter på bussen) samt hur många timmar jag hunnit sova.

Kommentera här: