Good riddance to Telia

Jag ringde Telias kundtjänst för en timme sen och när jag knappat mig fram dit jag skulle så fick jag höra att jag var plats 60 i kön och att den beräknade väntetiden var 10 minuter. Sen sa dom även att dom kan ringa upp när det är min tur så jag slipper sitta och vänta i telefon. Det tycket jag var helt klockrent, så jag valde så klart det alternativet. En timme senare hade dom fortfarande inte ringt upp, så det var ju en onödig tjänst att ha.

Nu har jag hur som helst pratat med dom och det känns om möjligt ännu bättre att snart ska byta till TELE2. Förutom att Telia är dyra på just det abonnemanget som jag har just nu så hade jag inget annat att klaga på fram till idag. Vilken jäkla korkboll till kundtjänstmedarbetare jag fick prata med. Hon suckade högt och sa vid ett tilfälle "Äh..jag vet inte.". Liksom, va? Jag vet inte? Vilket serviceyrke du än jobbar inom så säger man aldrig "jag vet inte"! Särskilt inte om det inte följs upp av något annat. Men att bara säga "Äh..jag vet inte" och sen bli tyst är oacceptabelt.

Mitt svar blev till det "Eh okej, du vet inte?" och då suckade hon men fortsatte i alla fall att prata. Vid ett tilfälle sa hon också "Ja, men bara så du vet det så kommer det aldrig att funka som det ser ut nu.". Men FIXA DET DÅ! Usch, vad irriterad jag blir på människor som jobbar inom service även fast dom inte passar för det.

Det enda vettiga jag fick ur henne var hur saker och ting fungerar och varför det inte skulle funka för min del. Själva lösningen fick jag själv lägga fram och höra om det var möjligt. Som tur var fick jag till det och hon fixade det som jag sa. Aja, sämre kundtjänst får man söka efter. Nu vet jag inte hur TELE2 är, men det känns ju inte möjligt att dom skulle kunna vara sämre.

Avslutar med ett annat utdrag ur samtalet..
Telia - Jag förlänger till 15 juli och då beställer du porteringen idag.
Emilie - Jag kan inte beställa porteringen förrän 14 juli, så förlängningen måste bli längre om porteringen tar en vecka.
Telia - Jo, du kan beställa porteringen nu.
Emilie - Nej, säger jag. Jag kan inte beställa den förrän mitten på månaden.
Telia - Du beställer porteringen nu, för det tar nästan en vecka.
Emilie - Men NEJ, säger jag! Telefonen jag ska ha är slut så jag kan inte beställa förrän 14 juli!

Kommentera här: