Femte, sjätte och sjunde dagen


Tänker redovisa lite kortfattat om helgen som då var fas 2 i min lilla undersökning. På fredagen (femte dagen) var jag utan kolhydrater fram till sent på eftermiddagen. Då åt jag två hamburgare med ett bröd och började dricka cider. Under kvällen åt jag även en halv chipspåse. Blev ungefär 4-5 cider tror jag, och kanske 6-8 cl jäger. Av någon konstig anledning blev jag inte full. När alla sen skulle fara ut vid tolvtiden till ett ställe som stänger kl 1 så for jag till Aisy (som var hos Henke). Låg och såg på TV och åt några godisar.

På lördag (sjätte dagen) så åt jag ett skrovmål. Alltså hamburgare med bröd och strips, på hamburgaren endast ketchup. Johan åt något liknande fast med allt på. Drack även dricka med socker i, en halvliter kanske. Sen på kvällen åt jag choklad, kanske 150 gram. Köpte även en 1,5 liters Coca Cola som jag nog drack ungefär en liter ur.

På söndag (sjunde dagen) som Johan förhandlat över till fas 2 (äta kolhydrater) från fas 3 (inga kolhydrater) så åt vi mandeltårta. Vi firade Torbjörn i förskott, han fyller år idag (måndag). Jag åt även några fler rutor choklad. På kvällen åt vi lasagne med Ronny och Madde. Jag åt jättemycket lasagne och sen var det glass till efterrätt. Glass, grädde, maränger, chokladsås och banan..i mängder. Drack upp resten av Coca Colan på kvällen. När jag skulle natta Johan så var jag helt speedad och skrattade åt allt och hade mer eller mindre ofrivilliga spasmer :P Idag känner jag mig bakis..mår illa och har huvudvärk. Jag känner mig mycket mer bakis idag än vad jag gjorde i lördags efter att ha festat.

Innan kolhydratorgien (fredags eftermiddag, alltså) så testade jag och Johan Ketostix. Johan hade fortfarande spår, men jag hade hoppat upp till moderat! Efter alla kolhydrater vi sen åt så är vi alltså båda negativa efter dag fem och sex. Mitt midjemått har ökat en centimeter och jag har gått upp 1,4 kg. Jag ligger alltså minus 9 cm och minus 1,1 kg om man jämför idag med för en vecka sen. Nu ska vi inte dra för stora växlar av det, sammanfattning kommer till helgen när undersökningen är slut.


Johan kvar på spår, jag hoppade upp till moderat.

Klicka på "EMILIE PINKAR" just här nedanför om ni vill få fram kategorin med endast såna här inlägg. Då kan ni snabbt scrolla ner till botten och läsa vad faserna går ut på och vad min tanke med det hela är.

Kommentera här: