Utan mus

Det går faktiskt alldeles utmärkt att surfa utan mus, bara man kommer på hur man ska göra för att ta sig runt. Jag kunde t.o.m. svara på en undersökning för panelen, vilket jag var tveksam till. Jag vet ju att man ska kunna göra allt utan mus, frågan är ju bara hur man bär sig åt. Jag hade tur och hittade tangenterna som behövdes för att kryssa i rutor och liknande. Anledningen att det inte finns någon mus är att Johan snott den till sin dator.

Johan håller på med sin rapport, och Ann-Kristin håller på att läsa och ge feedback. Jag får assistera när det kommer till särskrivningar. Jag är helt värdelös på svenska när det gäller grammatik och olika regler, men jag har ändå en känsla för hur man ska skriva för att det ska se bra ut. Visst blandar jag tempus ibland här i bloggen, men så länge det inte ser jätteknäppt ut så låter jag det vara. Jag läser ju alltid igenom det jag skrivit, och särskrivningar rättar jag alltid till, för dessa hatar jag verkligen. Textflödet blir helt off, och man tappar fokus på vad texten säger.

Aja, nog om det. För er som inte hängt med så är jag och Johan i Brännforssund hos Johans föräldrar och hans lillebror. Eller, hans pappa åkte ut på jour direkt vi kom igår. Han kom hem imorse och gick och la sig för att sova. När han vaknat och ätit ska vi äta födelsedagstårta. Jag och Johan fyllde år 17 januari, men nu är första gången vi är här sedan dess. Ska bli nice med tårta.

Idag ska både jag och Johan inleda vår träningsperiod inför högakusten marathon i sommar. Jag ska också springa Vårruset (förhoppningsvis hänger Anna med i år), men det är bara för tjejer så Johan kan inte vara med. Vi ska hur som helst springa på löpbandet varsin gång. Ska bli intressant!

Jag har läst om min kroppstyp (an apple, and damn proud of it), och jag måste verkligen börja dricka grönt té och äta mycket mer grönsaker. Grönt té har jag varit inne på. Jag har köpt en box med två påsar från varje smak, men sen blir det aldrig av att jag testar. Varmt, smaksatt vatten är inget jag med lätthet provar. Men snart så!

Kommentera här: