Tionde dagen


Usch, vad dåligt jag mår. Det är ju faktiskt "tredje dagen" på fas 3, så det har nog att göra med omställningen till ketos. Konstigt att det hände tidigare i fas 1 och att jag inte kände av det. Nu mår jag hur som helst rätt så dåligt, illamående och yr. Yr har jag lätt för att bli, så det kan man nog bortse ifrån. Hur som helst så blev det tacos utan bröd till middag, och det var gott. Men ändå känner jag en subtil kräkreflex när jag skriver något om mat. Youghurt däremot, går bra att äta och även skriva om. Jag mådde inte jättedåligt vid middagen, så det gick helt okej att äta maten. Men nu mår jag piss.

Vikten har för första gången någonsin under den här undersökningen ökat. Självklart är risken stor att det är en tillfällighet, men ändå. Jag kan redan nu förutspå rätt stora skillnader mellan fas 1 och fas 3. Jag längtar verkligen tills på fredag när undersökningen är slut, i alla fall om jag ska må så här tills dess. Både jag och Johan fick "Spår" på Ketostix. Jag testade tidigare idag, men då blev det negativt. Tänkte att det omöjligen kan stämma eftersom jag mår jättedåligt och är på den s.k. tredje dagen, så jag testade igen och mycket riktigt blev det spår istället för negativt. Jag var slarvig första gången, så jag misstror inte alla andra mätningar bara för den här incidenten.


Både jag och Johan landade på "spår".

Kommentera här: