Nionde dagen


Idag har jag mått bättre, men varit helt osugen på att äta en massa fett. Det blev youghurt till frukost och youghurt till lunch. Kanske inte det bästa, men jag tycker det är jätteskönt att bara äta när jag är hungrig. Den här undersökningen lutar ju lite åt LCHF och den dieten är ju en av få där man inte uppmanas att äta var tredje timme. Jag har provat var tredje timme, och det är klockrent. Man blir aldrig godissugen. Men..när man tappar aptiten och bara inte vill äta just då, då blir det ren tortyr. På så sätt är den här fettdieten som jag kör för undersökningen mycket bättre. Enda regeln är under 10% kolhydrater och en vettig mängd kalorier. Jag äter då jag känner för det, helt enkelt. Och det är ytterst sällan på morgonen.

Men nu ikväll så har jag ätit en sen och väldigt god middag. Som jag nämnde i tidigare inlägg så handlar det om tacogratäng. Det kan jag inte bli less på som jag kan med allt annat. Visst, det blir mindre gott ju mer man äter det men det blir aldrig oaptitligt som allt annat kan bli.

Ketostix visar fortfarande negativt. Midjemåttet har vänt (blivit mindre alltså) och vikten fortsätter som tidigare neråt. Nu väger jag det minsta jag gjort under den här processen. Men..väntar med slutsatserna till på torsdag eller fredag beroende på hur lång tid det kommer ta för mig att komma in i ketos igen.

Kommentera här: