Måndag eftermiddag

Nu ska jag ge mig iväg på Arbetsförmedlingen och biblioteket. Jag ska till Arbetsförmedligen för att dem ska få skriva under den där Försäkringskassa/a-kassa-grejen och sen ska jag gå ur "Jobbgaranti för ungdomar". Jag ska istället ha mitt studiebidrag, som inte går att kombinera på andra bidrag. Studiebidraget för att studera på 75% är 2000 kr per månad, och det är faktiskt MER än vad jag får i a-kassa/blahablaha-stöd, samt att jag slipper vara skyldig att höra av mig till Arbetsförmedligen varannan vecka för att säga att jag sökt 20 jobb och att få tag i någon av deras underskrifter för att kunna skicka in ett papper i månaden så jag får pengar.

I eftermiddag ska jag och Johan fara och kolla på lampor, och eventuellt också ett duschdraperi. Vårat har gått sönder, och jag vill egentligen ha ett tjock genomskinligt med något tryck på. Får se vad vi hittar! Nu innan jag gick och duscha så körde jag en tränings-DVD. Det måste vara det tråkigaste jag någonsin gjort i träningsväg...

Kommentera här: