Julfest nr 2

Så var det första advent! Synd att det helt plötsligt skulle bli så dåligt väder. Igårkväll när jag och Johan for hem från Umeå så snöade det jättemycket, men när vi sedan kommit hem och for och hämtade Aisy så regnade det och var plusgrader. Idag är det bara slask och det rinner vatten från taket och regnar. Det är väl nu snön försvinner. Den har legat så länge och så tjock att jag (i år igen) trodde att den skulle bli kvar.

Gårdagen var då väldigt trevlig! Vid 13:30 kom Johans kollega och hans fru och hämtade oss. Vi är dom enda från Johans jobb som bor här i Örnsköldsvik. Bussen gick från Rundvik 14:30 och vi var framme i Umeå strax innan kl 16. Det tog en stund eftersom "Partybussen" hämtade upp folk efter vägen. I Umeå såg vi en julshow med Pernilla Wahlgren, Tripple & Touch, Linda Lampenius, Hannah Holgersson och en kör från Sydafrika som heter Star School Choir. Showen var riktigt bra. Man fick kanske inte så mycket julkänsla, men man fick andra positiva känslor. Speciellt av kören. Jag ångrar att jag inte köpte deras album, eftersom jag blev förtjust i många av låtarna. Min absoluta favorit heter säkert  "South Africa". Men det var jätteroligt att dom avslutade med "Panta mera"-låten. 

Tripple & Touch-killarna är delaktiga i ett projekt som är lokaliserat i den delen av Sydafrika som Star School Choir kommer ifrån. Det gäller att ge undomar framtidstro trots att dom bor på ett ställe där ungefär var tredje människa bär på HIV-smittan.


Tripple & Touch-killarna och ungdomarna som bildar Star School Choir

Kommentera här: