Höga Kusten Marathon 2008

Jag satt och funderade lite på HKM som snart går av stapeln. Så jag surfade in på deras hemsida och läste lite. Där såg jag att alla resultat skulle publiceras i Ångermanlandstidningen och på hemsidan. "Fine, tänkte jag. Dom publicerar ju ändå bara startnumren." Sen läser jag vidare och ser att dom lagt upp startlistan, och där står det klart och tydligt vem som har vilket startnummer. Pressen ökar, vill jag lova. Med tanke på att det är betydligt färre som är med på HKM än på Vårruset så är risken överhängande att jag kommer allra sist, vilket vore ofantligt pinsamt. Men, men... Det är ju ingen utmaning om man inte kan förlora på något sätt. Jag sprang iaf idag...vilket var första gången på länge. Jag kunde då springa 3 km utan att börja gå, och det tog just över 20 minuter. Jag hade en snittpuls på 172 slag/min, vilket är ganska vanligt för mig...brukar ligga just under 170 när jag tränade inför Vårruset. Maxpulsen hamnade på 187 slag/min, vilket gärna hade fått vara högre. Jag kan pressa mer än vad jag gör under träning. Senare i veckan ska jag köra lite intervall och se hur högt upp jag kan komma. Jag har aldrig fysiskt testat maxpuls, men enligt åldersformeln ska den ligga på 199 slag/min. Vore coolt att känna på hur det känns att komma upp i den ansträningen.



Kommentera här: